Seo Services

Hari berdarah pembukaan Piala Dunia 2014

Dalam keriuhan kita menyokong dan memilih pasukan kesayangan kita untuk beraksi pada musim Piala Dunia serta kerancakan pembukaan Piala Dunia Brazil, telah berlaku protes dari sebilangan rakyatnya yang prihatin dengan keadaan ekonomi negara mereka. Sebanyak 10 bandar di Brazil menyertai protes ini.
 
Protes ini telah bermula pada 2013 yang menyaksikan kebangkitan rakyat Brazil ekoran penganjuran Piala Dunia yang menelan belanja sebanyak £18 bilion. Ekoran dari kos penganjuran yang besar ini, kerajaan Brazil telah menaikkan kos pengangkutan awam bagi menampung perbelanjaan Piala Dunia.
 
 
Selain itu rakyat Brazil juga percaya terdapatnya unsur-unsur kuropsi di kalangan kerajaan Brazil dalam penganjuran Piala Dunia ini. Selain protes jalanan, penggodam komputer Brazil juga akan melakukan proses penggodaman laman sesawang kerajaan Brazil. Di Rio de Janeiro, seramai 600 orang telah mengadakan protes dengan menaikkan kain rentang bertulis "FIFA GO HOME".
 
 
 
 
Protes aman ini bertukar ganas dengan dilaporkan 5 orang mengalami kecederaan namun tiada kematian.
 
 
Hari berdarah pembukaan Piala Dunia 2014 Hari berdarah pembukaan Piala Dunia 2014 Reviewed by uMieySurianie on June 13, 2014 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.