Seo Services

Kereta perisai terbalik ragut nyawa dua anggota tentera.


KUALA KANGSAR: Seorang anggota tentera yang masing-masing berpangkat Koperal dan Sarjan maut apabila sebuah kereta perisai tentera milik Angkatan Tentera Malaysia yang dinaiki bersama dua orang lagi anggota hilang kawalan secara tiba-tiba dan kemudiannya terbalik di Kilometer 232.6 Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) arah selatan, pada petang semalam. 

Kejadian tersebut yang berlaku kira-kira jam 6.46 petang itu, Sarjan Bayong Burma telah maut di tempat kejadian, sementara Koperal Che Mohd Fatanah Che Ismail, 31, meninggal dunia dalam perjalanan ke Hospital Kuala Kangsar.

Dua lagi anggota dikenali Lans Koperal Freaddy Barlabas, 29, dan Koperal Sharifuddin Abdullah, 36, dilaporkan cedera parah di beberapa bahagian badan dan sudah menerima rawatan di hospital yang sama. 

Dalam siasatan awal mendapati kenderaan perisai tersebut dipercayai dipandu Freaddy yang dalam perjalanan dari Kedah untuk menjalani latihan menembak di Negeri Sembilan itu, hilang kawalan akibat tayar pecah.

Keadaan itu menyebabkan, kenderaan tersebut terbabas dan melanggar pembahagi jalan sebelum terbalik ke bahu kiri laluan.


Kereta perisai terbalik ragut nyawa dua anggota tentera. Kereta perisai terbalik ragut nyawa dua anggota tentera. Reviewed by Unknown on July 04, 2014 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.