Seo Services

SUPP Akan Terus Bekerjasama dengan BN


KUCHING: Sarawak Parti Bersatu Rakyat (SUPP) akan terus bekerjasama dengan kepimpinan Barisan Nasional (BN) untuk mendapatkan sokongan rakyat, terutamanya masyarakat Cina di sini.
Presiden SUPP Tan Sri Peter Chin Fah Kui yang memberi jaminan ini berkata ianya akan menambah kekuatan parti itu di semua 43 kawasan di negeri ini dengan penubuhan empat cawangan baru.
"Berilah sokongan kepada kami (SUPP) dan SUPP akan bekerjasama dengan anda (BN). Kami berharap agar Ketua Menteri Tan Sri Datuk Amar Haji Adenan Satem dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak akan sentiasa adil kepada SUPP," tambahnya.
Beliau berkata demikian dalam ucapannya dalam Majlis Perasmian Persidangan Perwakilan (TDC) SUPP Ke-23 di Dewan Sa'ati, Ibu Pejabat SUPP, Jalan Ong Kee berhampiran bandar di sini semalam.
Peter Chin juga memberi jaminan tiada pertandingan untuk empat jawatan tertinggi termasuk jawatan bagi jawatan Presiden parti dimana ianya akan digantikan oleh Setiausaha Agung SUPP sekarang, Datuk Dr Sim Kui Hian.
"Manakala jawatan Timbalan Presiden akan dikekalkan kepada Menteri Sumber Manusia Datuk Richard Riot Jaem yang merupakan satu-satunya pemimpin Bumiputera dalam parti ini."
“Dua lagi jawatan penting; Setiausaha Agung dan Bendahari juga tidak akan dipertandingkan dimana Pengerusi SUPP Cawangan Piasau Datuk Sebastian Ting dan bekas Ahli Parlimen Sarikei Ding Kuong Hiing akan menjawat jawatan-jawatan tersebut.
Persidangan TDC tersebut telah dirasmikan oleh Perdana Menteri yang merangkap Pengerusi BN Datuk Seri Najib Tun Razak dan turut dihadiri oleh Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Datuk Amar Haji Adenan Haji Satem dan pemimpin-pemimpin kompenen BN Sarawak. -Sarawakiana
SUPP Akan Terus Bekerjasama dengan BN SUPP Akan Terus Bekerjasama dengan BN Reviewed by uMieySurianie on September 09, 2014 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.