Seo Services

Ibu tiri, bapa dituduh cederakan Yaya

Gambar Hiasan
PASIR MAS - Ibu tiri serta bapa, Nur Zuliana Zaara Zulkifli, 5, atau Yaya dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini atas pertuduhan menganiaya, mencederakan dan mengabai kanak-kanak perempuan itu.

Tertuduh, Rahayu Hassan, 24, dan Zulkifli Che Othman, 39, mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan yang dibacakan berasingan di hadapan Hakim Dazuki Ali.

Rahayu didakwa sebagai orang yang dipertanggungjawabkan untuk menjaga Nur Zuliana Zaara, 5, telah menganiaya hingga menyebabkan kanak-kanak itu mengalami kecederaan fizikal dan emosi.

Suri rumah itu turut didakwa dengan sengaja telah menyebabkan kecederaan parah kepada mangsa.

Bagi pertuduhan pertama dia didakwa mengikut Seksyen 31 Akta Kanak-kanak 2001 yang memperuntukkan hukuman denda maksimum RM20,000 atau penjara maksimum 10 tahun atau kedua-duanya sekali.

Pertuduhan kedua dijalankan mengikut Seksyen 325 Kanun Keseksaan yang jika sabit kesalahan boleh dipenjara sehingga tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya.

Zulkifli pula didakwa sebagai orang yang dipertanggungjawabkan menjaga kanak-kanak itu telah mengabaikan hingga menyebabkan mangsa mengalami mengalami kecederaan fizikal dan emosi.

Dia turut didakwa mengikut Seksyen 31 Akta Kanak-kanak 2001.

Kesemua pertuduhan didakwa dilakukan rumah beralamat di Lot 2071, Kampung Bagus, Rantau Panjang di sini antara bulan Januari lalu hingga Mei lalu. - KOSMO!


Ibu tiri, bapa dituduh cederakan Yaya Ibu tiri, bapa dituduh cederakan Yaya Reviewed by Admin on July 12, 2015 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.