Seo Services

Mufti Perlu Bersatu, Tingkat Syiar Islam – Raja Salman

Image result for king salman of saudi arabia
KUALA LUMPUR – Raja Arab Saudi Raja Salman bin Abdulaziz Al Saud hari ini berpesan kepada para mufti di negara ini supaya sentiasa bersatu dan berusaha untuk meningkatkan syiar Islam.

Ini antara amanat yang disampaikan baginda kepada 14 mufti negeri-negeri pada pertemuan ringkas di sebuah hotel di ibu negara, hari ini.

Mufti Wilayah Persekutuan Datuk Dr Zulkifli Mohamad al-Bakri berkata baginda yang berinteraksi dalam bahasa Arab pada pertemuan hampir lima belas minit itu turut menekankan kepentingan untuk para mufti memainkan peranan dalam membantu umat Islam di negara ini.

“Pertemuan ini sebagai (tanda) muhibbah dan memberi kesan yang amat besar kepada para mufti serta bersejarah dalam hubungan Malaysia dan Arab Saudi.

“Kami berasa teruja dan seronok dapat bertemu dengan Raja Salman yang juga mahukan kita sentiasa bersatu padu, sentiasa menjaga hubungan sesama kita dan memainkan peranan meningkatkan syiar Islam,” kata Zulkifli kepada pemberita sejurus selepas pertemuan itu. – BERNAMA
Mufti Perlu Bersatu, Tingkat Syiar Islam – Raja Salman Mufti Perlu Bersatu, Tingkat Syiar Islam – Raja Salman Reviewed by Azmin on February 28, 2017 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.