Seo Services

Penduduk Merungut Jeti Konkrit Rosak Sejak Tahun Lalu



LIMBANG: Jeti rosak sejak tahun lalu mengundang rungutan penduduk yang menggunakan perahu dan mendiami kawasan pesisir sungai di sini.

Menurut mereka, jeti itu amat penting sebagai kemudahan utama penduduk menggunakan perahu ke bandar Limbang, selain laluan mereka ke Dataran Jubli Emas.

Tinjauan Utusan Borneo semalam mendapati keadaan jeti konkrit uzur itu memang tidak dapat digunakan lagi selain menjejaskan pemandangan.

“Jeti ini merupakan laluan utama penduduk menggunakan perahu untuk pergi ke Dataran Jubli Emas dan ke bandar,” rungut penduduk di sini semalam.

Menurut mereka, akibat kerosakan itu ramai penduduk yang menggunakan perahu terpaksa meletakkan bot mereka jauh dari jeti gara-gara tempat sedia ada tidak dapat digunakan.

Mereka berkata, walaupun belum ada kejadian tidak diingini berlaku, diharap pihak berkenaan dapat mengambil langkah membaiki jeti berkenaan.

Sementara itu, Wali Kota Majlis Daerah Limbang (MDL) Kaunselor Sufian Mohat berkata kerja membaik pulih jeti konkrit itu sudah dimasukkan dalam projek membina tebingan Sungai Limbang dengan peruntukan RM300,000.

Katanya, projek daripada kerajaan negeri itu dimulakan pada tahun ini.-UB
Penduduk Merungut Jeti Konkrit Rosak Sejak Tahun Lalu Penduduk Merungut Jeti Konkrit Rosak Sejak Tahun Lalu Reviewed by Unknown on March 01, 2017 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.