Seo Services

Najib Puas Hati Dengan Kabinet Sekarang

 

PUTRAJAYA, 25 Jun (Bernama): Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada Rabu berkata beliau berpuas hati dengan barisan Kabinet sedia ada yang tidak memerlukan beliau untuk mengadakan rombakan besar.

Tambahan pula, katanya, barisan Kabinet beliau hanya dibentuk kira-kira setahun lalu.

"Kabinet sedia ada hanya dibentuk baru saja setahun, kita perlu beri mereka masa untuk berkhidmat dan kita akan kaji semula jika perlu apabila tiba masanya," katanya pada sidang media mengumumkan pelantikan baharu dalam  Kabinet beliau di sini pada hari ini.

Pelantikan itu melibatkan tiga jawatan menteri dan tiga timbalan menteri terdiri daripada pemimpin parti komponen Barisan Nasional MCA dan Gerakan.

Mereka ialah Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai sebagai Menteri Pengangkutan, Presiden Gerakan Datuk Mah Siew Keong dan Timbalan Presiden MCA Datuk Wee Ka Siong masing-masing sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

Turut dilantik ialah tiga naib presiden MCA - Datuk Lee Chee Leong sebagai Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Chua Tee Yong sebagai Timbalan Menteri Kewangan dan Datin Paduka Chew Mei Fun sebagai Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.

Dalam kenyataan Najib pada sidang media itu, Yang di-Pertuan Agong memperkenankan pelantikan Chew sebagai anggota Dewan Negara selama tiga tahun mulai Rabu.-BERNAMA
Najib Puas Hati Dengan Kabinet Sekarang Najib Puas Hati Dengan Kabinet Sekarang Reviewed by Unknown on June 25, 2014 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.