Seo Services

Malaysia negara ke-5 tempoh puasa paling singkat sehari, 13 jam 33 minit

Alhamdulillah, telah masuk hari ketiga umat islam di seluruh dunia menunaikan ibadat puasa di bulan Ramadhan. Mungkin ada sesetengah daripada mereka mempunyai masa yang lebih singkat dalam berpuasa daripada masa berpuasa bagi negara lain.

Puasa bermula dengan solat Subuh dan berakhir dengan azan maghrib, yang secara kasarnya pada waktu siang.

Di Malaysia, kita berpuasa sekitar dalam purata 13.33 jam sehari, sesetangah orang sudah mengatakan ianya sudah lama. Dalam keadaan cuaca panas akan menyebabkan anda cepat dahaga manakala dalam keadaan cuaca sejuk akan menyebabkan anda cepat lapar.

Itulah antara cabaran Ramadan yang penuh keberkatan. Tempoh berpuasa yang paling singkat di bandar utama dunia tahun ini adalah di Sydney, Australia yang hanya memakan masa 9 jam 56 minit. Di Iceland adalah tempoh puasa yang paling lama iaitu 21 jam 57 minit.

Cuba bandingkan negara lain gambaran purata berpuasa diantara 14 hingga ke 21 jam. Rujuk jadual di bawah untuk tempoh berpuasa di negara-negara lain.



Malaysia negara ke-5 tempoh puasa paling singkat sehari, 13 jam 33 minit Malaysia negara ke-5 tempoh puasa paling singkat sehari, 13 jam 33 minit Reviewed by Unknown on July 01, 2014 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.