Seo Services

Apa itu "Ilmu Hitam?"

 
Ilmu hitam menurut Wikipedia budaya orang Melayu, merujuk kepada ilmu ghaib yang digunakan bagi menjatuhkan orang lain bagi kepentingan diri sendiri. Ilmu hitam merangkumi yang diamalkan ada berkait rapat dengan jin atau makhluk halus.
 
Mengikut ulama, pengalaman ilmu yang tidak berlandaskan yang Maha Esa boleh membawa kepada syirik. Ini bererti sebarang bentuk sihir adalah dilarang mutlak.
 
Dalam hal ini Ilmu Hitam adalah ilmu yang mempelajari hal-hal yang berhubungan dengan dunia gaib atau alam rahasia.
 
Seperti yang diketahui ramai, Ilmu hitam merupakan ilmu yang bekerja dengan melibatkan bantuan makhluk halus jahat atau syaitan. Ilmu ini biasanya digunakan untuk berbuat jahat yang bersifat menyakiti orang lain atau merugikan orang lain.
 
Kekuatan ilmu hitam tak boleh disangsikan. Masih banyak lagi adalah contoh cabang ilmu hitam yang bertebaran di muka bumi ini.
 
Syaitan ada di dalam, itulah intinya. Syaitan memiliki getaran magnetik kuat, kerana kebenciannya terhadap ajaran kebaikan. Ia tidak rela manusia di jalan yang betul.
 
Namun ada juga orang yang berpendapat bahwa ilmu itu tidaklah berwarna melainkan sama, tidak ada ilmu hitam dan ilmu putih kerana semuanya berasal dari yang Maha Esa.
Apa itu "Ilmu Hitam?" Apa itu "Ilmu Hitam?" Reviewed by uMieySurianie on August 08, 2014 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.