Seo Services

Sukarelawan Indonesia kahwini wanita Gaza


Muhammad Husein bin Aji Muslim, sukarelawan yang menyertai Medical Emergency Rescue Committee (MER-C) melangsungkan akad nikah bersama Jinan Ar-Raqb (18), gadis asal Khan Younis, selatan Gaza.

Pernikahannya berlangsung pada 17 Ogos 2014, dimana perang yang masih berkecamuk di Gaza .

"Alhamdulillah impian saya menjadi nyata, dan ini merupakan berkat dari Allah Subhanahu wa Ta'ala, saya dapat menikahi muslimah dari Gaza," kata Husein, lapor Mi'raj Islamic News Agency (MINA).

Husein yang merupakan sukarelawan dari pesantren Al-Fatah berharap pernikahan beliau dapat menjadi pelekat ukhuwah Islamiyah antara muslimin di Indonesia dan muslimin di Gaza

"Saya juga mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang telah membantu dan mendokong saya, baik dari segi moral atau pun material," ujarnya.

Isterinya, Jinan Ar-Raqb juga menyatakan kebahagiaan atas pernikahannya bersama pemuda Indonesia. "Saya sangat bahagia atas pernikahan ini, dan semoga Allah memberkati kami berdua. Semoga pernikahan kami menjadi awal kemenangan Palestin dari penjajahan Israel," ujar Jinan.

"Wanita istimewa" itu dilahirkan pada 11 Mei 1996, merupakan hafalan al-Quran 30 juz pada program tahfidzul Qur'an rutin di Gaza Taaj al-Waqar pada 2010. Dia juga juara lumba menghafal 300 hadis Nabawi pada 2012.

Di usianya yang masih muda, 18 tahun, Jinan berjaya menulis 20 novel karangannya sendiri.

Akad diwalikan oleh ayah pengantin perempuan Fauzi Ar-Raqb. Suasana khidmat dan khusyuk terlihat dalam acara tersebut. Anak kelima dari keluarga Fauzi Ar-Raqb itu juga mendoakan semoga akan ada banyak lagi pemuda-pemuda dari Indonesia yang sudi menikahi muslimah di Gaza.
Sukarelawan Indonesia kahwini wanita Gaza Sukarelawan Indonesia kahwini wanita Gaza Reviewed by Unknown on August 20, 2014 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.