Seo Services

MH17: Selamat Kembali ke Sarawak, Tambi



Pernantian keluarga selama 43 hari akan kepulangan jenazah Allahyarham Tambi Jiee, 49, salah seorang mangsa tragedi pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) Penerbangan MH17 akhirnya berakhir pagi tadi apabila Tambi selamat "kembali" ke Sarawak. 

Biarpun jelas terpampang kesedihan di wajah-wajah ahli keluarganya yang setia menanti di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching (LTAK) namun apa yang pasti, mereka bagaikan redha akan Qada dan Qadar yang telah ditentukanNya kepada keluarga Tambi.

Jenazah Allahyarham Tambi telah di terbangkan ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) dari Amsterdam pada awal pagi ini sebelum dibawa oleh pesawat Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Pesawat Charlie dari Kompleks Bunga Raya, KLIA  dan mendarat Pengkalan TUDM Kuching tepat jam 11:40 pagi. 

Antara yang turut hadir menyambut ketibaan jenazah adalah Tuan Yang Terutama Negeri Tun Pehin Sri Abdul Taib Mahmud serta isteri Toh Puan Sri Raghad Kurdi-Taib, Menteri Wanita, Kebajikan dan Pembangunan Keluarga Datuk Seri Hajah Rohani Karim, Menteri Perancangan Sumber & Alam sekitar II Datuk Amar Awang Tengah Ali Tengah dan dif-dif kenamaan yang lain. 

Dari pangkalan TUDM Kuching, jenazah beliau dibawa sebuah van yang diiringi pasukan polis pengiring menuju ke Masjid Jamek Petra Jaya untuk di sembahyangkan sebelum telah dibawa ke Tanah Perkuburan Islam Samariang untuk di kebumikan. -Sarawakiana

MH17: Selamat Kembali ke Sarawak, Tambi MH17: Selamat Kembali ke Sarawak, Tambi Reviewed by Salfian Nawawi on September 09, 2014 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.