Seo Services

Generasi Muda Aspirasi Negara

 
SIMUNJAN: Transformasi SPA yang bertujuan memberi pendedahan kepada golongan pencari pekerjaan mengenai prosedur tepat dalam proses pengambilan perkhidmatan awam dan panduan kepada calon-calon dalam membuat persediaan untuk menghadapi urusan Peperiksaan, Asessment Center dan Temu Duga memasuki Perkhidmatan Awam.

Seminar yang dianjurkan oleh pihak Persatuan Kebangsaan Melayu Cawangan Petra Jaya(PKMS) yang juga meliputi gabungan bersama SPA dan Kolej Komuniti Kuching yang mana disertai oleh para peserta khususnya dari kawasan Simunjan.


PKMS juga telah menganjurkan program-program ini sepanjang tahun ini khas utuk merwar-war kan pentingnya seminar ini. Ini adalah kerana aktiviti bermanfaat ini boleh difahami oleh setiap pencari pekerjaan.

Seramai lebih kurang 100 orang belia dan golongan pencari pekerjaan telah menyertai Program ‘SPA Outreach’ Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) di Dewan Masyarakat Mesra, Simunjan di sini semalam.

Bagi pihak PKMS, apa yang penting pihaknya mahu pencari pekerjaan mengetahui pekerjaaan yang mereka pohon dan peranan yang bakal dimainkan apabila memegang jawatan itu.

Dalam pada itu, seminar tersebut terbuka kepada lepasan SPM, pemegang diploma dan ijazah dengan harapan membantu para peserta terlibat dalam mencari pekerjaan bersesuaian.

Seminar tersebut juga telahpun diadakan Di Dewan Masyarakat Lundu 16.November lepas.

Turut hadir, Yang Berhormat Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Hajah Nancy Shukri yang juga merangkap Ahli Parlimen Batang Sadong -Sarawakiana
Generasi Muda Aspirasi Negara Generasi Muda Aspirasi Negara Reviewed by Unknown on November 30, 2014 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.