Seo Services

Unik, Roti Bantal Mirip Seperti Tembikai Yang Hanya Di Taiwan


Semakin hari, semakin banyak masakan yang menyajikan rasa dan pandangan yang luar biasa. Salah satunya makanan yang sedang popular di Taiwan roti yang di reka khas bentuknya seakan seperti tembikai.

Berpadanan dengan rupanyan dan berbentuknya, roti yang telah disajikan ini benar-benar seperti tembikai. Tidak hanya luarnya yang bahkan kulit tembikai, dalamnya pun seperti dengan warna merah lengkap dengan bijinya. Sekilas, bentuknya mengingatkan pada tembikai kotak inovasi petani di Jepun.

Menurut  Jimmy 's Bakery yang merupakan pencetus inovasi roti tembikai ini, awalnya ia membuat untuk menarik perhatian kanak-kanak. Dengan paparan menarik, diharapkan kanak-kanak mahu memakan roti semasa musim panas yang biasanya membuat mereka malas makan. 

Bahan pembuat roti unik ini pun selamat kerana menggunakan green tea untuk kulit luar, strawberry di bahagian dalam dan "biji" hanya menggunakan arang buluh. Tidak hanya merah, ada juga versi tembikai kuning. Namun tidak dijelaskan adakah rasa roti ini seperti tembikai.

Malangnya, roti tembikai menggoda ini hanya dijual di Taiwan, dan bertempat  di  gerai Jimm 's Bakery di Yilan. Bagi yang sedang berkunjung ke negara tersebut, anda harus cuba!

SUMBER
Unik, Roti Bantal Mirip Seperti Tembikai Yang Hanya Di Taiwan Unik, Roti Bantal Mirip Seperti Tembikai Yang Hanya Di Taiwan Reviewed by uMieySurianie on July 08, 2015 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.