Seo Services

Wanita Bogel Protes Makan Daging Ayam Belanda



KLIP video seorang aktivis hak asasi haiwan melakukan bantahan terhadap penggunaan daging ayam belanda sebagai hidangan perayaan menjelang Krismas menjadi tular di laman perkongsian video, Youtube, baru-baru ini.

Seperti yang sedia maklum, hidangan ayam belanda semasa Krismas merupakan menu wajib ada di atas meja dan permintaan daging haiwan itu sangat tinggi pada musim perayaan tersebut berbanding hari biasa.

Menerusi klip berdurasi 1 minit itu, salah seorang daripada ahli organisasi bukan kerajaan (NGO), People for the Ethical Treatment of Animals (PETA) berbaring dalam keadaan berbogel di atas pinggan sebagai simbolik kepada ayam belanda bersama beberapa jenis sayuran lengkap dengan sudu dan garfu gergasi.

Di dalam video itu juga, salah seorang dari ahli kumpulan itu dilihat mencurah sesuatu ke atas badan wanita itu sambil disaksikan oleh orang awam yang berada di kawasan tersebut.

Bantahan itu turut disertakan dengan mesej yang berbunyi seperti berikut, ‘Try to relate to who’s who on your plate – go vegan.’ (Cuba bayangkan jika diri anda ayam belanda tersebut, oleh itu jadilah pemakan sayur sahaja).

Difahamkan klip rakaman itu diambil di bandar Liverpool, Britain dan telah ditonton lebih 100 ribu sejak ia dimuat naik. – MYNEWSHUB.CC


Wanita Bogel Protes Makan Daging Ayam Belanda Wanita Bogel Protes Makan Daging Ayam Belanda Reviewed by uMieySurianie on December 23, 2016 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.