Seo Services

Status negeri maju, Sarawak layak - Taib

Gambar kredit
Kuching - Yang Di-Pertua Negeri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud berkata Sarawak layak untuk mencapai status negeri maju berdasarkan pendapatan kapita yang dijangka menjelang akhir 2015 pada malam penghargaan untuk beliau, "Malam Wawasan Tokoh Terbilang".

Menurutnya menjelang 2030, Sarawak akan menjalani transformasi berikutnya dalam konteks struktur ekonomi dan rombakan bakat tenaga kerjanya.


"Saya fikir menjelang akhir 2015, kita akan mencapai pendapatan per kapita yang melayakkan kita menjadi negeri maju," ucap beliau.

Beliau berkata kemajuan ekonomi yang dinikmati Sarawak sekarang telah membolehkan rakyat menyaksikan pembangunan yang dilaksanakan hampir di setiap pelusuk negeri ini.

"Perancangan asas telah disediakan dan kawasan perladangan kita telah meningkat kepada lebih dua juta hektar sebagai pelaburan kepada rakyat dengan pendidikan lebih baik akan dilaksanakan di kawasan luar bandar dan memperoleh pendapatan setaraf di bandar," kata beliau.


Sementara itu, Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Adenan berkata Taib menumpukan lebih 50 tahun daripada hidupnya untuk memastikan kehidupan rakyat Sarawak berubah menjadi lebih baik.

“Wawasan Taib yang berpandangan jauh dan memanfaatkan sepenuhnya hidup beliau telah membolehkan Sarawak mencapai tahap kemajuan sekarang.” kata Adenan.

Status negeri maju, Sarawak layak - Taib Status negeri maju, Sarawak layak - Taib Reviewed by Unknown on May 22, 2014 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.