Seo Services

Sambutan Gawai Platform Mengukuhkan Perpaduan - Muhyiddin

Bau, Selasa : Majlis Sambutan Perayaan Gawai Dayak Karnival Redeems ke-9 kali ini di hadiri oleh Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam suasana meriah dan warna warni di Kampung Apar, Bau

Muhyiddin berkata, kepelbagaian budaya dan perayaan kebesaran adalah perkara yang unik di Malaysia, ia perlu di pertahankan.

"Sambutan gawai ini adalah satu platform untuk mengukuhkan lagi perpaduan dan sikap toleransi amat penting serta memudahkan kita membangunkan negara kearah negara maju" katanya.

"Dengan kukuhnya perpaduan kaum di Sarawak, pembangunan akan berjalan lancar serta kaum bidayuh dan kaum lain tidak akan terpinggir. 

Sejajar dengan visi Sarawak maju pada 2030, kaum bidayuh dan kaum lain di Sarawak akan bersama-sama menikmati perjalanan pembangunan dengan lebih teratur dan sistematik."tambahnya lagi.

Muhyiddin juga menyatakan, beliau akan memastikan sebuah sekolah vokasional akan diwujudkan di kawasan berkenaan satu hari nanti. Ia bagi memastikan anak tempatan kawasan berkenaan tidak ketinggalan dalam ilmu kemahiran atau vokasional.

Majlis tersebut telah di hiburkan dengan acara tarian tradisional berbilang etnik di Sarawak.

Di akhir acara Tan Sri Muhyiddin Yassin telah menerima cenderahati daripada Tuan Yang Terutama Tun Abdul Taib Mahmud.
Sambutan Gawai Platform Mengukuhkan Perpaduan - Muhyiddin Sambutan Gawai Platform Mengukuhkan Perpaduan - Muhyiddin Reviewed by Admin on June 25, 2014 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.