Seo Services

Presiden Mexico Mahu Raja Dadah, El Chapo Segera Ditangkap




PARIS: Presiden Mexico, Enrique Pena Nieto hari ini mengarahkan pihak keselamatan segera menangkap semula raja dadah, Joaquin "El Chapo" Guzman, yang meloloskan diri dari penjara semalam.

Beliau menyifatkan kejadian itu sebagai 'memalukan negara' dan mahu satu siasatan menyeluruh dijalankan bagi mengetahui sama ada El Chapo dibantu oleh pegawai keselamatan.

Pena Nieto berkata demikian sebelum berlepas ke Perancis dalam untuk memulakan llawatan rasmi ke negara itu.

El Chapo melarikan diri dari penjara terlepas lewat semalam dan pihak berkuasa Mexico sedang menjalankan operasi memburunya besar-besaran.

Dalam satu kenyataan yang dibawakan menerusi stesen televisyen tempatan Mexico, Pena Nieto berkata beliau yakin pihak berkuasa negaranya akan menahan semula El Chapo.


El Chapo dilaporkan meloloskan diri bilik mandi penjara Altiplano yang dikawal ketat yang terletak 90 kilometer dari Mexico City dengan melalui sebuah terowong di bawah penjara.

Ia adalah kali kedua El Chapo berjaya melarikan diri dari tahanan. - AP

Presiden Mexico Mahu Raja Dadah, El Chapo Segera Ditangkap Presiden Mexico Mahu Raja Dadah, El Chapo Segera Ditangkap  Reviewed by Unknown on July 13, 2015 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.