Seo Services

Imigresen Sarawak Tahan 40 Pendatang Asing Di Ladang Kelapa Sawit

Gambar hiasan

KUCHING – Jabatan Imigresen menahan 40 lelaki Indonesia yang disyaki berada dalam negara secara tidak sah dalam satu serbuan di sebuah ladang kelapa sawit di Batu 32 Jalan Kuching-Serian di sini semalam.

Bahagian Penguatkuasa Jabatan Imigresen Malaysia Sarawak dalam satu kenyataan hari ini berkata pihaknya turut mengeluarkan satu saman saksi kepada seorang wakil majikan bagi membantu siasatan.

Menurutnya serbuan itu dilakukan oleh 40 petugas imigresen yang diketuai Timbalan Penolong Pengarah Tinggi (TPPT) Yusdi Morshidi, membabitkan pemeriksaan ke atas dua lelaki warga tempatan, 65 lelaki dan enam perempuan, serta seorang kanak-kanak lelaki warga Indonesia.

Antara kesalahan yang dilakukan adalah gagal mengemukakan sebarang dokumen perjalanan atau pengenalan diri yang sah untuk berada di Malaysia, dan tinggal lebih daripada tempoh sahlaku pas lawatan sosial yang diberikan.

Menurut kenyataan itu semua warga Indonesia itu dibawa ke Depot Tahanan Imigresen Semuja, Serian untuk siasatan lanjut. – BERNAMA
Imigresen Sarawak Tahan 40 Pendatang Asing Di Ladang Kelapa Sawit Imigresen Sarawak Tahan 40 Pendatang Asing Di Ladang Kelapa Sawit Reviewed by uMieySurianie on October 10, 2015 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.