Seo Services

Buaya Tiga Meter Sesat Dalam Parit Ditangkap



SRI AMAN: Seekor buaya sepanjang tiga meter telah dijumpai didalam sebuah parit di Kampung Tawang Hulu, Tanjung Bijat disini berjaya ditangkap malam tadi.

Reptillia tersebut ditangkap oleh sepasukan anggota dari Balai Bomba dan penyelamat (BBP) Sri Aman, disertai oleh beberapa agensi lain seperti anggota dari Jabatan Hutan Negeri Sarawak, Jabatan Pertahanan Awam(JPAM) dan anggota dari Balai Polis (BP) Sri Aman.

Menurut Penolong Pengarah Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sarawak, Farhan Sufyan Borhan, buaya berkenaan berjaya ditangkap pada jam lebih kurang 7 malam..

Difahamkan, kehadiran buaya tersebut disedari oleh penduduk kampung sejak malam tadi apabila ia dikatakan merangkak di atas jalan raya.

Kejadian itu sekaligus mencetuskan suasana gempar dikalangan penduduk dari kawasan berdekatan namun buaya tersebut dikatakan berlalu pergi menghala semula ke sungai Batang Lupar dan petang tadi dikejutkan lagi ianya ditemui terperangkap didalam parit berdekatan.

Buaya tersebut diserahkan kepada pihak Jabatan Hutan Sarawak dan akan dihantar ke Santuari Hidupan Liar Semenggoh untuk pemuliharaan.-Sarawakiana
Buaya Tiga Meter Sesat Dalam Parit Ditangkap Buaya Tiga Meter Sesat Dalam Parit Ditangkap Reviewed by Unknown on January 28, 2016 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.