Seo Services

Kerja Baik Pulih Talian Transmisi Kemena-Selangau Ditangguh


KUCHING: Kerja-kerja baik pulih talian transmisi Kemena-Selangau 275kV yang mengalami kerosakan di sepanjang Sungai Tatau yang dijadualkan hari ini, ditangguh berikutan keadaan cuaca buruk di Tatau, Bintulu.

Sarawak Energy Bhd (SEB) dalam satu kenyataan di sini hari ini berkata kerja baik pulih itu akan diteruskan esok sekiranya keadaan cuaca mengizinkan dan selamat untuk berbuat demikian.

Bagaimanapun, sekiranya cuaca buruk berterusan, kerja-kerja baik pulih akan dijadualkan semula ke hari berikutnya.

"Perhatian rapi diambil kira dalam perancangan kerja baik pulih itu bagi memastikan ia disiapkan dalam masa sesingkat mungkin dan untuk mengelakkan gangguan bekalan ketika pelaksanaan (kerja pembaikan)," katanya.

Syarikat itu berkata walaupun langkah berjaga-jaga diambil, masih ada risiko terhadap kerja pembaikan itu dan Sarawak Energy telah menyediakan pelan mitigasi sepenuhnya sekiranya terdapat gangguan.

Sarawak Energy akan mengemas kini keadaan menerusi akaun rasmi Twitter @1SarawakEnergy dan pelanggan juga dinasihatkan supaya menghubungi Pusat Khidmat Pelanggan Sarawak Energy di talian 1300 88 3111 untuk sebarang pertanyaan.

Dalam kenyataan semalam, SEB berkata bahagian Kuching, Sibu dan Mukah dijangka akan mengalami gangguan bekalan elektrik dari 7.30 pagi hingga 5 petang hari ini, berikutan kerja-kerja baik pulih oleh anak syarikatnya, Sesco Berhad pada talian transmisi yang rosak pada 23 Jan lepas.- BERNAMA
Kerja Baik Pulih Talian Transmisi Kemena-Selangau Ditangguh Kerja Baik Pulih Talian Transmisi Kemena-Selangau Ditangguh Reviewed by uMieySurianie on January 30, 2016 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.