Seo Services

Jelajah GPS Limbang Dimulakan Dengan Tafakur Kepada Allahyarham Tok Nan


JELAJAH Bendera Gabungan Parti Sarawak (GPS) yang berlangsung di Dewan Suarah Limbang dimulakan dengan upacara bertafakur seminit bagi memperingati pemergian bekas Ketua Menteri Allahyarham Pehin Sri Adenan Satem.

Allahyarham Adenan Satem atau lebih mesra dengan dipanggil Tok Nan meninggal dunia pada 11 Januari 2017 di Pusat Jantung Kota Samarahan.

Setiausaha Agung Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) Datuk Sebastian Ting berkata, hari ini genap dua tahun Tok Nan meninggal dunia sama dengan permulaan jelajah bendera GPS.

Menurutmya, Tok Nan semasa hayatnya sudah berupaya sedaya upaya untuk membawa perubahan kepada Sarawak menerusi pelbagai dasar yang diperkenalkannya.

Sehubungan itu, Sebastian yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Piasau menggesa ahli GPS perlu mencontohi semangat Tok Nan yang meletakkan Sarawak sebagai nombor satu dihatinya ketika mentadbir.

Jelasnya, hanya parti anak tempatan sahaja yang mampu mentadbir negeri ini dengan sebaik mungkin kerana mengetahui denyut nadi rakyat.

Sementara itu, Menteri Muda Pertanian, Dr Abdul Rahman Ismail berkata, keempat-empat parti komponen di bawah GPS perlu terus bergerak untuk memberi penerangan kepada setiap lapisan masyarakat.

Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Kota menjelaskan, GPS di Limbang akan berjuang mempertahankan Batu Danau dan Bukit Kota sebagai kubu kuat GPS.

Menurutnya, sejak dari dulu lagi rakyat Limbang merupakan penyokong tegar parti yang memerintah Sarawak dalam usaha melindungi dan mengambil balik hak Sarawak.

Oleh: Salfian Nawawi

#iamSarawakian #IbuPertiwiku #GPS FLAG RALLY 2019
Jelajah GPS Limbang Dimulakan Dengan Tafakur Kepada Allahyarham Tok Nan Jelajah GPS Limbang Dimulakan Dengan Tafakur Kepada Allahyarham Tok Nan Reviewed by Admin on January 11, 2019 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.