Seo Services

"Sarawak Diutamakan" Teras Perjuangan GPS


MIRI: Sebagai parti anak tempatan, Gabungan Parti Sarawak (GPS) akan berjuang berlandaskan prinsip 'Sarawak Diutamakan'.

Malah Naib Presiden Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) Datuk Lee Kim Shin berkata, logo berbentuk burung kenyalang melambangkan GPS melindungi hak dan kepentingan Sarawak dan rakyatnya.

Menurutnya, penubuhan GPS membawa lembaran baharu kepada pembangunan politik Sarawak.

Tambahnya, kerajaan Sarawak yang kini di bawah GPS juga boleh memperkenalkan polisi, keputusan dan perancangan tanpa dipengaruhi pihak luar.

Sehubungan itu tegasnya, GPS perlu bersifat mesra rakyat dalam memastikan gabungan tersebut terus relevan sepanjang masa.

Beliau yang juga Menteri Muda Pelancongan, Keseniaan dan Kebudayaan berkata demikian ketika berucap pada Program Jelajah Bendera GPS di Dewan Suarah Miri malam ini.

Miri menjadi destinasi ketiga hentian rombongan jelajah bendera GPS selepas Lawas dan Limbang.

Bagi Ketua Pemuda SUPP, Michael Tiang, penubuhan GPS adalah landasan tepat untuk membolehkan anak Sarawak memajukan negeri ini mengikut acuan sendiri.

Tambahnya, GPS yang melibatkan empat parti komponen tempatan perlu sentiasa bekerjasama bagi memastikan Sarawak terus harmoni dan maju. - IbuPertiwiKu.com
"Sarawak Diutamakan" Teras Perjuangan GPS "Sarawak Diutamakan" Teras Perjuangan GPS Reviewed by Admin on January 12, 2019 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.