Seo Services

GPS hanya fokus dengan pembangunan rakyat


KUCHING: Gabungan Parti Sarawak (GPS) hanya akan fokus dengan pembangunan untuk Sarawak sejajar dengan wawasan Allahyarham Tok Nan.

Ketua Menteri Datuk Patinggi Abang Haji Johari Tun Abang Haji Openg berkata, GPS tidak akan terjebak dengan permainan politik sepertimana yang berlaku di Semenanjung.

"Jika Kerajaan Persekutuan Pakatan Harapan (PH) tidak mahu membina jambatan-jambatan kita di Sarawak.. Biar kita GPS sendiri yang membina jambatan untuk rakyat."

"Politik kita bukannya bergaduh.. Politik kita adalah penyatuan rakyat dan menyediakan pembangunan untuk rakyat," katanya lagi.

Beliau berkata demikian dalam ucapannya pada Majlis Perasmian Jambatan Bako di Bako yang sepanjang 228 meter bernilai RM45 juta sebentar tadi.

"Dulu Allahyarham Tok Nan menghalang UMNO dari masuk ke Sarawak sehinggakan saya sendiri di tuduh sebagai" agen UMNO" tapi sekarang siapa yang membawa parti Malaya (PPBM) ke sini.. Roket lah (DAP) yang bawa, " katanya lagi.

"GPS ikhlas membantu rakyat sehinggakan sanggup memberi pinjaman berjumlah RM1 bilion kepada Kerajaan Persekutuan namun hanya dipersetujui oleh mereka baru-baru ini."

Beliau juga menegaskan pinjaman RM1 bilion untuk adalah untuk pembayaran hutang Kerajaan Sarawak kepada Kerajaan Persekutuan.

Pada majlis yang sama, Abang Johari juga mengumumkan perancangan Kerajaan Sarawak bagi pembinaan dan pelebaran jalan konkrit dalam Kampung Bako (2 km), Jambatan Buntal jalanraya dari Bako ke Buntal (8.5km).

Terdahulu, Abang Johari meminta mereka yang hadir pada majlis tersebut bertafakur dan membaca Al-Fatihah untuk Allahyarham Tok Nan.

Kredit:: Salfian Nawawi
GPS hanya fokus dengan pembangunan rakyat  GPS hanya fokus dengan pembangunan rakyat Reviewed by Admin on February 24, 2019 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.