Seo Services

Dua lagi suspek kes tipu kerja di Kemboja diberkas


KUCHING: Polis menahan dua individu termasuk seorang wanita bagi membantu siasatan kes penipuan tawaran pekerjaan melibatkan 47 warga Malaysia di Kemboja.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Superintenden Mustafa Kamal Gani Abdullah berkata kedua-dua suspek yang berusia 35 tahun ditangkap di dua buah rumah berasingan di Traffic Garden dan Taman Chung Hua di sini, sekitar 5 petang Ahad.

"Siasatan lanjut sedang dijalankan. Sekiranya siasatan tidak dapat diselesaikan dalam tempoh 24 jam, permohonan reman di bawah Seksyen 117 Kanun Prosedur Jenayah akan dibuat di Mahkamah Majistret Kuching pada 25 Februari (hari ini).

"Kedua-dua suspek akan dibawa ke mahkamah pada pukul 2 petang ini," katanya dalam kenyataan, hari ini.

Menurut Mustafa, pihaknya turut merampas telefon bimbit, kad mesin pengeluaran wang automatik (ATM) dan kad kredit dari kedua-dua suspek.

Beliau menambah ujian saringan awal polis turut mendapati suspek lelaki positif dadah jenis syabu.

Mustafa Kamal menambah sehingga hari ini, polis telah menerima sebanyak 23 laporan dari 18 lelaki dan lima wanita berhubung kes penipuan pekerjaan melibatkan 47 rakyat Malaysia di Kemboja.

Kes disiasat di bawah Seksyen 420 Kanun Keseksaan.

Sementara itu, seorang lelaki berusia 35 tahun sedang menjalani tahanan reman berhubung kes sama.

Suspek yang ditangkap pada Sabtu, direman selama empat hari sehingga Khamis bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 420 Kanun Keseksaan. - UTUSAN BORNEO
Dua lagi suspek kes tipu kerja di Kemboja diberkas  Dua lagi suspek kes tipu kerja di Kemboja diberkas Reviewed by Admin on February 25, 2019 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.