Seo Services

MH17 : Proses membawa balik mangsa berjalan lancar


SEPANG : Masih terlalu awal untuk menentukan sama ada upacara keagamaan khas untuk agama Buddha dan Tao mangsa tragedi MH17 boleh dilakukan di lokasi kemalangan berhampiran Grabovo, Ukraine sebagai penyiasat masih dalam proses mengenal pasti mangsa.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Dr Wee Ka Siong bagaimanapun berkata perkara itu bukan satu isu kerana keutamaan mereka adalah untuk membawa mangsa balik ke rumah masing-masing.

"Ia masih terlalu awal untuk bercakap mengenai perkara ini kerana masih terdapat mangsa yang masih belum dikenal pasti, diproses untuk siasatan, dan yang dikeluarkan oleh pihak berkuasa Belanda," katanya kepada pemberita selepas tiba dengan beberapa saudara-mara 20 mangsa, di Kuala Lumpur Lapangan Terbang Antarabangsa, di sini, pagi ini.

Wee berkata usaha untuk menghantar pulang 20 mayat mangsa telah berjalan dengan lancar.

Beliau berkata kebanyakkan ahli keluarga berpuas hati dengan usaha-usaha kerajaan dan Malaysia Airlines untuk membawa orang yang tersayang di rumah dan memberikan mereka upacara pengebumian yang betul.


Terjemahan [sumber]
MH17 : Proses membawa balik mangsa berjalan lancar MH17 : Proses membawa balik mangsa berjalan lancar Reviewed by Unknown on August 22, 2014 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.