Seo Services

Wanita Menganggur Di Sarawak Boleh Rebut Peluang Dalam Bidang Seni


KUCHING: Wanita menganggur di Sarawak boleh merebut peluang yang ada dalam industri pelancongan, seperti terlibat dalam seni kraf, kata Timbalan Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar Datuk Seri Dr James Dawos Mamit.

Beliau berkata keadaan telah berubah dan wanita kini mempunyai sama peluang dengan lelaki, terutamanya dalam bidang pekerjaan yang pernah dimonopoli lelaki.

Dawos yang juga anggota Parlimen Mambong, turut menggesa masyarakat Bidayuh untuk membangunkan tanah mereka dengan tanaman komersial yang boleh dieksport ke pasaran Semenanjung dan Singapura.

"Terdapat buah-buahan yang ditanam di sini tetapi tidak terdapat di (Semenanjung dan Singapura contohnya 'terung Dayak' yang semakin mendapat permintaan di sana," katanya ketika berucap di Kampung Simpok Persekutuan Perkumpulan Wanita Sarawak Acara (PPWS) di sini, malam tadi.

Beliau juga mengingatkan rakyat supaya bersedia menghadapi fenomena El-Nino, yang kini melanda negara dan negara tropika yang lain.

Pada majlis itu Dawos mengumumkan pemberian geran RM20,000 kepada Kampung Simpok PPWS untuk aktiviti mereka..- BERNAMA
Wanita Menganggur Di Sarawak Boleh Rebut Peluang Dalam Bidang Seni Wanita Menganggur Di Sarawak Boleh Rebut Peluang Dalam Bidang Seni Reviewed by Unknown on August 11, 2014 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.