Seo Services

Selama Ini Anda Potong Kek Cara Yang Salah? Jom Lihat [Video] Ini!


Macam mana cara anda potong kek bulat selama ini? Pasti dengan mengambil titik tengah dan potong ikut garis lurus ke tepi, bukan? Kemudian potong ikut sudut untuk dapatkan bentuk segi tiga, betul tak?

Mungkin anda tak kisah, janji dapat makan. Tapi kalau nak kek itu tak cepat keras, inilah rahsianya.

Tahukah anda, ternyata cara itu salah! Ok jom semak video ini untuk lebih jelas...



Kalau anda potong dengan cara biasa yang saya jelaskan macam di atas, salah satu sisi kek yang akan dipotong selebihnya akan kering. Ini sebab jika anda tak potong habis kek itu, melainkan potong dalam kurun waktu tertentu dan membiarkannya di udara terbuka atau menyimpannya dalam lemari ais.

Agar kek tetap lembab dan lembut, anda perlu potong bahagian tengahnya terlebih dahulu. Ambillah potongan lurus di bagian tengah kek sehingga baki kedua belah kek dirapatkan. Tidaklah kek anda cepat keras.


Kalau nak makan lagi, anda potong saja ikut cara yang sama tetapi dari sisi yang berbeza, sampai kek habis. Ya, kek anda lebih cantik dan tetap lembut, lembab, dan tidak kering macam baru buat. Moga info ini bermanfaat untuk anda semua!

Selama Ini Anda Potong Kek Cara Yang Salah? Jom Lihat [Video] Ini! Selama Ini Anda Potong Kek Cara Yang Salah? Jom Lihat [Video] Ini! Reviewed by uMieySurianie on October 16, 2015 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.