Seo Services

PM Bidas Pihak Persoalkan BR1M


KOTA KINABALU : Beberapa pihak yang mempersoalkan pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) kepada golongan berpendapatan rendah dan sederhana di negara ini terus dibidas oleh Datuk Seri Najib Razak

Beliau berkata, pemberian bantuan kewangan seperti itu bukan saja dilaksanakan oleh Malaysia, malah Singapura yang dianggap negara lebih maju dan berpendapatan tinggi juga melaksanakan bantuan kewangan kepada rakyat mereka.

“Kalau di Singapura yang orang kata negara dengan ‘advance economy’ boleh bantu rakyatnya, jadi apa salahnya BN nak bantu rakyat dengan beri BR1M, saya bantu golongan berpendapatan rendah dan sederhana.

“Jadi janganlah menentang kalau kita bagi BR1M, nak marah tak tentu pasal ..rakyat pula gunakanlah ia untuk bantu keluarga, beli barang dapur, jangan buat beli rokok atau vape,” katanya ketika merasmikan Persidangan Perwakilan Tri-Tahunan Parti Bersatu Rakyat Sabah (PBRS) di Sabah, Ahad.

Turut hadir ialah Ketua Menteri Sabah merangkap Pengerusi Barisan Nasional (BN) Sabah, Datuk Seri Musa Aman dan Presiden PBRS, Tan Sri Joseph Kurup. - Sarawakiana
PM Bidas Pihak Persoalkan BR1M PM Bidas Pihak Persoalkan BR1M Reviewed by Unknown on November 02, 2015 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.