Seo Services

Jambatan Batang Sadong Menjadi Harapan Penduduk

SADONG JAYA : Penduduk Sadong Jaya dan Simunjan berharap dengan siapnya Jambatan Sadong akan turut mengubah kehidupan mereka.

Jambatan yang menelan kos RM213 juta yang merangkumi 1.48 kilometer panjang itu telah dibina pada 2012 dan dijangka siap pada Ogos 2016.

Senah Seli, 40 menyatakan beliau begitu gembira bila melihat jambatan tersebut dibina.

"Saya berharap dengan siapnya jambatan ini akan memudahkan perjalanan mengunjungi keluarga di seberang tanpa mengira masa,"katanya.

"Selama ini hanya masa tertentu sahaja dapat menjenguk keluarga di seberang," kata Senah yang menetap di Sadong Jaya.

Bunyau Imbun, 35, berharap Kerajaan akan menyediakan tapak perniagaan yang selesa bagi memudahkan masyarakat setempat berniaga apabila siap jambatan kelak.

"Kaum iban di Sungai Bulu lebih gemar memasarkan hasil kebun mereka dan amat memerlukan tempat berniaga yang selesa berdekatan jambatan," katanya yang telah lama menetap di Sungai Buloh.

Bunyau berterima kasih kepada kerajaan kerana menrealisasikan impian mereka untuk melihat sebuah jambatan dibina di kawasan mereka agar mereka dapat menjenguk ahli keluarga mereka di Simunjan.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini melawat Batang Sadong melihat sendiri perkembangan projek pembinaan Jambatan Batang Sadong hari ini.- Sarawakiana
Jambatan Batang Sadong Menjadi Harapan Penduduk Jambatan Batang Sadong Menjadi Harapan Penduduk Reviewed by Admin on January 31, 2016 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.