Seo Services

Kerjasama Baik Negeri Dan Pusat Adalah Faktor Penting - Adenan

BINTULU: Kekerapan Perdana Menteri melawat dan membawa pembangungan ke negeri ini, telah menjadikan Sarawak negeri terpenting di Malaysia.

Ketua Menteri Sarawak, Datuk Patinggi Adenan Satem berkata perkara itu boleh dilihat melalui perhatian berterusan dari Perdana Menteri, Datuk Patinggi Najib Tun Razak yang sering melawat Sarawak untuk melihat sendiri perkembangan projek yang dirancang kerajaan.

Beliau yang berterima kasih kepada Perdana Menteri memberitahu, kekerapan Najib membuat lawatan ke Sarawak telah melebihi Perdana Menteri sebelum ini.

“Ini adalah bukti kerjasama baik antara kerajaan pusat dan negeri, dan jika kita mahukan pembangunan yang berterusan, inilah faktor yang penting.

“Urusan kita menjadi lebih mudah kerana Petra Jaya dan Putrajaya diperintah oleh kerajaan Barisan Nasional (BN),” katanya ketika berucap dihadapan lebih 15 ribu hadirin dalam Majlis Pemimpin Bersama Rakyat disini hari ini.

Menyentuh tentang hak-hak Sarawak yang telah termaktub, Adenan berkata, atas faktor hubungan baik itu juga beliau dan Perdana Menteri dengan hati terbuka membincangkan semula hak-hak Sarawak dengan jayanya.

"Kami telah berbincang berkenaan penurunan kuasa dan 13 perkara telah dipersetujui dalam perbincangan fasa pertama," ujar.

Beliau menambah, Perdana Menteri menyambut baik usul penurunan kuasa yang melibatkan hak-hak autonomi Sarawak, serta sama-sama memikirkan bagaimana untuk mencapai keputusan yang terbaik di antara pusat dan negeri. - Sarawakiana
Kerjasama Baik Negeri Dan Pusat Adalah Faktor Penting - Adenan Kerjasama Baik Negeri Dan Pusat Adalah Faktor Penting - Adenan Reviewed by Admin on January 31, 2016 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.