Seo Services

Saya Tidak Melangkau SPR: Adenan


SIBU: Tan Sri Adenan Satem menjelaskan tarikh penamaan calon dan pengundian bagi Pilihan Raya Negeri Ke-11 yang diumumkannya dalam majlis di Kuching malam tadi, hanya cadangan kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Ketua Menteri Sarawak itu berkata, cadangan berkenaan dikemukakan pada pertemuan tidak rasmi dengan beberapa ahli SPR, baru-baru ini.

"Saya tidak melangkau SPR berhubung tarikh berkenaan kerana itu bidang kuasa mereka, bukannya saya.

"Saya ulangi, ia hanya cadangan yang dibuat pada pertemuan tidak rasmi dengan beberapa ahli SPR," katanya.

Adenan berkata demikian pada sidang media selepas sambutan Hari RELA Ke-44 di Dataran Sibu, di sini, hari ini.

"Saya tahu bidang kuasa SPR untuk mengumumkan tarikh pilihan raya selepas pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN).

"Saya berharap, penjelasan ini akan menyelesaikan keseluruhan isu ini," katanya.

Ketika menghadiri majlis anjuran Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) Satok malam tadi, Adenan dilaporkan membuat pengumuman 18 April sebagai tarikh penamaan calon dan 30 April hari pengundian PRN-11.- BH
Saya Tidak Melangkau SPR: Adenan Saya Tidak Melangkau SPR: Adenan  Reviewed by uMieySurianie on January 30, 2016 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.