Seo Services

RELA Sarawak Dapat Seragam Baru

FOTO: Mohd Radzi Bujang

SIBU: Lebih 320,000 anggota Jabatan Sukarelawan Malaysia (RELA) Sarawak menerima peruntukkan RM8 juta untuk membeli pakaian seragam lengkap daripada Kerajaan Persekutuan dan negeri.

Pengumuman peruntukkan itu dibuat Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Adenan Satem pada Majlis Sambutan Hari RELA Ke-44 di Dataran Sibu, sebentar tadi.

Terdahulu, Adenan mengumumkan peruntukkan RM4 juta untuk anggota RELA Sarawak bagi membeli pakaian seragam lengkap, diikuti pengumuman oleh Zahid.


Zahid berkata, pada tahun lalu, Kerajaan Persekutuan dan negeri masing-masing menyumbangkan RM2 juta dan pada tahun ini menambah RM4 juta.

"Ketika ini, kita ada RM12 juta tetapi jumlah itu tidak cukup untuk membeli pakaian seragam lebih 320,000 anggota RELA di negeri ini.

"Kita memerlukan kira-kira RM20 juta. Jika Ketua Menteri, Adenan bersedia menambah RM4 juta... saya akan bagi juga RM4 juta," katanya.

Pada sambutan Hari RELA ini, Isteri Ketua Menteri Puan Sri Jamilah Anu dianugerahkan pangkat Timbalan Pesuruhjaya RELA (Kehormat).

Turut dianugerahkan pangkat yang sama,Setiausaha Kerajaan Negeri Sarawak Datuk Amar Mohamad Morshidi Abdul Ghani.- hmetro.com
RELA Sarawak Dapat Seragam Baru RELA Sarawak Dapat Seragam Baru Reviewed by uMieySurianie on January 30, 2016 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.