Seo Services

Pakai Reben Biru Bantah Dasar Trump



LOS ANGELES: Selebriti Hollywood menjadikan Anugerah Oscar ke-89 yang berlangsung di Dolby Theatre di sini sebagai medan membantah pelaksanaan sekatan imigresen ke atas pendatang dan pelarian Islam yang diper­kenalkan Presiden Donald Trump.

Mail Online melaporkan, barisan artis yang membantah pe­rintah Trump itu memakai reben berwarna biru sebagai tanda sokongan kepada kempen yang dijayakan oleh Kesatuan Kebebasan Awam Amerika (ACLU), yang dilancarkan pada minggu ini.

Antara selebriti yang mencuri tumpuan ialah model terkenal, Karlie Kloss yang sedang bercinta dengan Josh Kushner, adik kepada penasihat Trump, Jared Kushner.

Malah, calon bagi kategori aktres terbaik, Ruth Negga dan bintang filem Hamilton, Lin-Manuel Miranda serta pengarah filem Moonlight, Barry Jenkins merupakan antara selebriti yang memakai reben biru itu.

ACLU meminta calon penerima anugerah Oscar dan selebriti supaya menyokong organisasi itu yang membantah perintah la­rangan kontroversi Trump.

Dalam pada itu, pereka fe­syen, Karla Welch yang bekerja dengan Karlie Kloss dalam status di akaun Instagram miliknya memuat naik gambar reben biru yang dipakai Negga pada majlis berkenaan.

“Aksesori yang amat saya banggakan,” tulis Welch yang turut menyokong kempen tersebut.

Terdahulu, satu tunjuk pera­saan anti-Oscar di Los Angeles bertukar ganas ketika penyokong Trump menggesa majlis itu diboikot.

Dua wanita dirakam bertempur dengan penyokong Trump di Hollywood semalam berhampiran Dolby Theatre.

- Utusan Malaysia
Pakai Reben Biru Bantah Dasar Trump Pakai Reben Biru Bantah Dasar Trump Reviewed by Unknown on February 28, 2017 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.