Seo Services

'Fearless' Kumpulan Muzik Death Metal Berhijab




FEARLESS kumpulan muzik yang jarang diketahui ramai namun bagi peminat muzik underground pasti mengenali kumpulan yang berasal daripada Kota Cimahi Bandung Indonesia ini. Istimewanya Kumpulan Fearless ialah mereka terdiri daripada 5 anggota yang berbakat besar dalam muzik Death Metal dan 2 daripadanya adalah wanita.

Pada 20 Disember 2008 terbentuklah sebuah band bergenre Metal Hardcore yang bernama Fearless.

Fearless terbentuk di sebuah kota kecil di Bandung iaitu di kota Cimahi. Pada wal penubuhan, Fearless dianggotai oleh Arie (Voc), Teddi (Guitar), Gugi ( Lead Guitar),Dorin "Pemberontak" (Bass) dan Irza "Garang" and ex "Jihad" (Drum).

Di awal tahun 2011 Irza (Drum), memilih keluar dari Fearless karena ada alasan tertentu, kemudian Kherin (Drum)  mula menyertai dalam band ini dan menggantikan tempat Irza.

Terbentuklah susunan ahli seperti Arie (Voc), Teddi (Guitar), Gugi (Lead Guitar), Dorin (Bass), dan Kherin (Drum). Namun di pertengahan tahun 2011 Arie (Voc) juga mengundur diri dari Fearless, disusul oleh Gugi (Lead Guitar) di akhir tahun 2011. Ablay (Mhadesu) sempat menjadi additional Vocal mereka selama mereka sedang mencari Vocalist wanita.

Setelah pencarian yang cukup lama, mereka pun bertemu seorang Vocalist wanita dan sepakat untuk meneruskan kembali kumpulan Fearless.

Pada tangggal 10 Julai 2012 dengan susunan ahli Ajeng (Vocal), Teddi (Guitar), Dorin (Bass), Kherin (Drum). Di awal tahun 2013 dorin (bass) keluar kumpulan, dan mereka pun akhirnya mengubah konsep Fearless menjadi Death Metal, dengan ahli terkini:

- Ajeng (Vocal)
- Teddi (Guitar)
- Kherin (Drum)
- Ridwan (Lead Guitar)
- Aditya (Bass)

Fearless telah mengeluarkan 3 lagu yang menjadi siulan peminat muzik death metal hari ini. Ksatria Tanpa Nurani, Naluri mati danTakkan terampuni dosa mendapat sambutan di laman youtube.
'Fearless' Kumpulan Muzik Death Metal Berhijab 'Fearless' Kumpulan Muzik Death Metal Berhijab Reviewed by Admin on November 18, 2015 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.