Seo Services

Iskandar Bukti Percaturan BAM Membuahkan Hasil


PRESTASI naib juara GP Emas Masters Malaysia, Iskandar Zulkarnain Zainuddin yang curi tumpuan peminat badminton tanah air membuktikan percaturan Persatuan Badminton Malaysia (BAM), menaruh kepercayaan kepada pemain muda menampakkan hasil.

Turun selaku pemain bukan pilihan, Iskandar melakar kejutan termasuk menyingkirkan pilihan keempat dari Korea Selatan, Son Wan Ho dan pilihan kedua dari India, K. Srikanth untuk melangkah ke final.

Ternyata, penampilan final buat kali pertama untuk berdepan jaguh nombor satu negara, Datuk Lee Chong Wei membuka mata pengarah teknikal BAM, Morten Frost di mana dia percaya Iskandar semakin matang di gelanggang.

"Iskandar berada di tahap yang terbaik sekarang, terdapat beberapa pemain yang saya lihat mampu hasilkan permainan yang cemerlang di masa akan datang," kata Frost.

Dalam pada itu, Frost tetap memuji pemain profesional, Zulfadli Zulkifli meskipun dia tersingkir pada aksi pusingan ketiga kejohanan berkenaan.

Bagi Frost, Zulfadli tidak gagal, malah dia percaya bekas juara remaja dunia 2011 itu akan menemui rentak permainannya yang bakal mengetuai cabaran Malaysia bagi kejohanan berpasukan Asia di Hyderabad India Februari depan untuk layak ke Piala Thomas 2016.

"Iskandar bermain dengan baik dalam perlawanan itu, cuma dia sedikit dan menyebabkan banyak melakukan kesilapan, saya percaya dengan lebih banyak pengalaman dia akan menjadi lebih mantap.-Awani
Iskandar Bukti Percaturan BAM Membuahkan Hasil Iskandar Bukti Percaturan BAM Membuahkan Hasil Reviewed by Unknown on January 27, 2016 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.