Seo Services

Disebalik Istilah 'LOL' yang sebenar

Mungkin ada diantara kita yang tidak tahu maksud sebenar di sebalik singkatan perkataan ‘LOL’ yang sering digunakan pengguna media laman sosial pada masa kini.

Tahukah anda, istilah ‘LOL’ yang sering digunakan dalam perkataan internet adalah singkatan dari “laugh out loud”.

Kini tak perlu lagi menggunakan perkataan ‘LOL’ dalam hidup anda. Kebanyakkan pengguna di laman sosial lebih suka menggunakan perkataan ‘LOL’ sebagai singkatan yang mereka rasa ia bermaksud “laugh out loud” tetapi sebaliknya ia bermaksud "Lucifer Our Lord" (Luficer Tuhan Kami).

 ‘Lucifer’ adalah satu malaikat yang bermula sebagai salah satu ciptaan Tuhan yang paling cantik tetapi dia sangat sia-sia dan angkuh. Dalam Islam, beliau dikenali sebagai ‘Iblis’ atau ‘Syaitan’.

 Kebanyakan pengikut Satanis (termasuk ahli-ahli Illuminati ) berkata begini semasa mengakhiri doa mereka dengan mengatakan “Lucifer our Lord” ataupun singkatannya ‘LOL’. Setiap kali anda menaip ‘LOL’ anda sedang membuat pemujaan kepada syaitan secara tidak langsung tanpa anda sedari.

 Perkataan ‘swag’ juga sering digunakan remaja zaman sekarang yang sebenarnya bermaksud “Satan's wishes are granted” (hasrat iblis telah diberikan).

 Selain itu, perkataan ‘ROFL’ juga sering digunakan yang membawa maksud “rise, our father Lucifer” dan ‘BRB’ juga membawa erti kata lain yang sebenarnya bermaksud “Beelzebub rules below”. Beelzebub merupakan nama setan. Beelzebub adalah nama dari salah satu dari tujuh raja neraka dan digambarkan sebagai dewa lalat.

 Bagaimanapun untuk kebanyakan orang, ‘ROFL bermaksud “rolling on floor laughing” dan ‘BRB’ adalah hanya “be right back”. Siapa yang sangka penggunaan kata singkatan sebegini membawa maksud kepada kejahatan.

 ‘WTF’ juga bukanlah satu perkataan yang menyakitkan hati tetapi ia membawa erti makna lain yang bermaksud ‘worship the fallen’ (penyembahan kepada derhaka). Nampak macam pelik tapi itulah realiti pemujaan pengikut Satanis.

 Sama ada anda percaya atau tidak, namun bagi umat Islam adalah baik sekiranya meninggalkan perkataan yang boleh membawa mudarat kepada diri dan juga kepercayaan kita sendiri.

Disebalik Istilah 'LOL' yang sebenar Disebalik Istilah 'LOL' yang sebenar Reviewed by Admin on April 24, 2014 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.