Seo Services

PM hadiri Sidang Kemuncak ASEAN di Myanmar


NAY PYI TAW 10 Mei - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, yang diiringi Datin Seri Rosmah Mansor selamat tiba di sini hari ini bagi menghadiri Sidang Kemuncak ASEAN Ke-24, yang berlangsung dari 8 hingga 11 Mei.

Ketibaan Perdana Menteri di Lapangan Terbang Antarabangsa Nay Pyi Taw pada kira-kira pukul 2 petang waktu tempatan (3.30 petang waktu Malaysia) telah disambut oleh Duta Malaysia di Myanmar, Datuk Dr. Ahmad Faisal Mohamad dan Menteri Pengangkutan Darat Myanmar, U Than Htay.

Perdana Menteri dan isteri kemudian dibawa terus ke hotel penginapan delegasi Malaysia di Grand Amara, yang terletak berhampiran tempat persidangan sidang kemuncak di Pusat Persidangan Antarabangsa Myanmar (MICC) di sini.

Malam ini, Perdana Menteri dan lapan lagi ketua kerajaan Persatuan Negara Asia Tenggara (ASEAN) serta menteri-menteri luar dan ekonomi ASEAN akan diraikan dalam satu jamuan rasmi negara oleh Presiden Myanmar, U Thein Sein selaku Pengerusi ASEAN.

PM hadiri Sidang Kemuncak ASEAN di Myanmar PM hadiri Sidang Kemuncak ASEAN di Myanmar Reviewed by Unknown on May 10, 2014 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.