Seo Services

Malaysia adakan konsert untuk raikan persahabatan dengan China


Dalam usaha replikasi China untuk menghargai ulang tahun ke-40 hubungan dua hala ini, Malaysia akan mengadakan konsert yang sama di Istana Budaya pada hari Jumaat dan Sabtu.

Datin Seri Rosmah Mansor, isteri Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, berkata konsert itu akan menjadi konsert "yang bermakna, bersejarah dan menghiburkan".

Beliau berkata seramai 120 pelajar Permata Seni telah membuat latihan tanpa mengenal erti penat lelah untuk memberikan yang terbaik untuk konsert itu.

"Kemasukan untuk para persembahan adalah percuma tetapi pas akan diberikan bagi memastikan tempat duduk boleh didapati secara 'first-come, first-served' ," kata Rosmah.

Konsert yang bertemakan "Persahabatan Merentasi Generasi", adalah simbol penghargaan daripada hubungan rapat antara kedua-dua negara, katanya.

Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata hubungan jangka panjang antara China dan Malaysia adalah satu rangka persahabatan yang tidak dirancang.

"Siapa yang sangka Najib akan menjalankan warisan untuk meneruskan usaha persahabatan dua hala ini?

"Dua ekor panda dipinjamkan kepada kita oleh kerajaan China adalah simbol kepercayaan dan tanda kepentingan persahabatan."

Konsert tersebut dijangka akan dihadiri oleh pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan, orang kenamaan dari kedua-dua negara, Pelatih Program Latihan Khidmat Negara dan pelajar dariinstitusi pengajian tinggi. - New Straits Times
Malaysia adakan konsert untuk raikan persahabatan dengan China Malaysia adakan konsert untuk raikan persahabatan dengan China Reviewed by Unknown on June 17, 2014 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.