Seo Services

Buaya 16 Kaki Panjang Berjaya Ditangkap Di Samarahan



KOTA SAMARAHAN: Penduduk Kampung Melayu Kota Samarahan gempar apabila seekor buaya yang dianggarkan melebihi 100 kilogram serta panjangnya mencecah lebih kurang 16 kaki berjaya ditangkap menggunakan kail disini pagi tadi.

Menurut Ali, 56 tahun, kebelakangan ini penduduk kampung sering terlihat buaya berenang di Sungai Samarahan.

"Penduduk kampung telah menggunakan berbagai cara untuk menangkap buaya yang terdapat di sungai tersebut, namun hari ini buaya berkenaan berjaya ditangkap," katanya.

Ali menjelaskan, sungai adalah sumber rezeki penduduk kampung. Ada dikalangan penduduk tidak berani turun ke sungai sejak buaya mula muncul di sungai berhampiran.

"Sungai Samarahan adalah tempat penduduk memancing udang. Seringkali kaki pancing dikejutkan oleh buaya yang terjun dari tempat persembunyian," jelasnya.

Ali menambah, ketakutan penduduk untuk turun ke sungai telah mengurangkan pendapatan keluarga mereka, sebab itu penduduk berusaha sendiri untuk menangkap buaya yang didakwa semakin bertambah jumlahnya.

"Baru hari ini buaya tersebut dapat ditangkap dan mengurangkan sedikit kegusaran penduduk untuk mencari rezeki di sungai," katanya lagi. - Sarawakiana
Buaya 16 Kaki Panjang Berjaya Ditangkap Di Samarahan Buaya 16 Kaki Panjang Berjaya Ditangkap Di Samarahan Reviewed by Admin on November 17, 2015 Rating: 5

No comments:

ads 728x90 B
Powered by Blogger.